de berlin beat bomber jack

DSC_0066Dit stofje kocht ik een aantal jaar terug. ik kocht het in eerste instantie voor de jongste zoon, maar manlief vond het te meisjesachtig. En zo kwam het op de stapel miskoopjes terecht.

Toen ik een tijdje terug urban style kocht en het bomberjacket zag staan, kwam het stofje terug in mijn gedachten.Een ideaal projectje. En zo werd het miskoopje toch nog een leuk kledingstuk. Dochter vind hem alvast heerlijk om te dragen.

Ik maakte de kleinste maat en eigenlijk is dit nog net iets te groot voor de dochter. De mouwboorden vielen dan ook heel wijd om haar armen. Deze versmalde ik dan ook een viertal cm. Zo blijven de mouwen mooi op hun plaats en poffen ze onderaan mooi. het verschil met en zonder aangepaste mouwen zie je op de foto hieronder. DSC_0064

De boordstof met gouden spikkel en gouden ritsen vond ik bij de soldeur. Gelukkig hadden ze de ritsen ook per lopende meter. Zo kon ik de zakritsjes perfect op maat maken. DSC_0073DSC_0085

Dit vestje zal nog lange tijd gedragen kunnen worden. En ik denk dat het volgende berlin beat jacket er gewoon eentje voor mij wordt!

 

Plaats een reactie