De nieuwe fibre mood: Izzy goed of Izzy goed?

Ja, ik zou zelfs durven zeggen dat hij fenomenaal is! Alles wat ik al zag verschijnen wil ik ook maken. Dat wordt dus een meerjarenplan! 😂 Nr. 1 is alvast een feit.

Toen ik de modelletjes in preview zag, sprak deze Izzy, me onmiddellijk aan. Voor een overslagjurk ga ik meestal niet overstag, maar deze sprak tot mijn verbeelding.

De zoektocht naar een stofje verliep wat moeizaam, online vond ik een prachtig stofje, maar dit was uitverkocht en een bakstenen stoffenwinkel bezoeken, was gewoon niet haalbaar in die eerste schoolweek. Gelukkig is er op die momenten de Veritas, waar je in een wip binnen en buiten bent (Als je ex-collega tenminste niet aan het werk is)!

Ik kocht 3,5 meter stof en hield er geen rekening mee dat de stof 1,60 breed is, waardoor ik dus 1,20 meter stof overhield (dat is nu toch spijtig, he! 😜) Het stofje is een french terry. Ik had wat schrik of dit het gewenste effect zou hebben, maar ik had niet beter kunnen kiezen!

Helaas heb ik allesbehalve een modellenlengte. Ik verkorte het patroon dus al op voorhand met 6 centimeter. Door op 2 plaatsen in te knippen. Onderaan verkorten was geen optie, anders verloor ik het effect van de onderkant. Wat denkwerk, aangezien ook de belegdelen dienden te worden ingekort.

De mouwen werden ingekort tot driekwartmouwen, zo kan hij nu dus al dienst doen. En op koudere dagen perfect met een vestje erboven.

De schoenen kocht ik speciaal bij deze jurk. Soms heb ik een hele set in gedachten, meestal ziet het er in gedachten dan stukken beter uit dan het in werkelijkheid is, maar deze keer is het helemaal zoals ik het in gedachten had. (Valt het op, dat ik helemaal weg ben van deze combo…)

En nu nog een overdosis aan foto’s van mijn Izzy. Mijn hubby maakte de foto’s in domein de baliekouter. En het mag gezegd worden, hij deed dat goed!

Met de drukke print, zie je het niet, maar er is een centuur bij de jurk.

Het is alvast een allroundjurk:

Je kan er heerlijk in wegdromen…

Ontsnappen aan wilde stieren, is geen probleem…

Doen alsof je modelallures hebt, kan ook perfect…

Genieten in de natuur? No problem…

Je kan er zelfs met gemak een gevecht mee winnen… (Dat had je niet verwacht, he!)

En tot slot, is een beetje nostalgie ook een optie.

Dan rest mij alleen nog maar te zeggen: rep je naar de winkel en haal die nieuwe Fibre Mood! En neem ook zeker eens een kijkje op al de andere blogs, want zoals ik al zei, er zitten echte pareltjes tussen!

2 gedachten over “De nieuwe fibre mood: Izzy goed of Izzy goed?

Plaats een reactie